Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, September 20, 2010

Kenali Teman Sejati

Sekian lama aku menjejaki.

Untuk mencari teman yang jujur,
setia dan sanggup mendengar segala masalahku.

Kerana..
Rintihan hari ini dan kemurungan yang aku alami selama ini
hanya bisa diubati oleh seseorang yang bernama..

TEMAN SEJATI
Tapi, dimanakah teman yang aku maksudkan itu?
Hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun,
dan hingga ke hari ini aku tidak pernah berputus asa untuk mencarinya.

Aku terus mencari dan mencari,
dan kini barulah aku kenali, 
apa erti sebenarnya teman dan sahabat.

Disempanjang kehidupan yang ku lalui,
apa yang aku termui hanyalah sahabat.

Yakni manusia yang hanya mampu
berada disisi diketika aku gembira.

Tapi.. dimanakah mereka dikala aku didalam
kesusahan.. kesedihan dan kehampaan?

Hidup mereka hanyalah kepura-puraan,
sekadar memperlihatkan pada pandangan orang lain,
bahawa merekalah yang terbaik didunia ini.

Walaupun pada hakikatnya tidak,
namun teman sejati jugalah ynag aku perlukan.

Teman yang bisa mengundang kecerian dan kegembiraan dihati ini,
melahirkan semangat dijiwa ini untuk terus hidup,
dan bersabar mengharungi segala dugaan.

Tak kira dimana aku berada, teman yang sejatilah yang akan ku cari.

Namun, pencarianku belum berakhir walaupun
ada diantara teman-teman yang ada disekelilingku dikala ini,
bisa menjadi teman ynag benar-benar sejati.

Biar keadaan ynag menentukan dan memperlihatkan
Kepadaku siapakah teman dan siapakah sahabat.

-Fatin Nabihah Zaimi, Hulu Langat SELANGOR

No comments:

Post a Comment